"İSTANBUL SONATI" VE "MAYIS FALI" İMZA GÜNÜ
Yazar
Nükhet Eren 2010 yılında yayımladığı ilk öykü kitabı Saflık Örtüsü’nden üç yıl sonra bu kez iki yeni kitapla çıkıyor
okuyucu karşısına. Geçtiğimiz ay Replika Yayıncılık’tan yayımlanan ve yazınsal
serüvenine farklı edebi türlerle devam eden Eren’in ilk romanı İstanbul Sonatı çok katmanlı yapısıyla;
ilk şiir kitabı Mayıs Falı ise
tematik zenginliğiyle dikkat çekiyor.
POSTMODERN BİR ANLATI: "İSTANBUL SONATI"
Umberto
Eco’nun ‘kapalı’ diye tabir edilen metinlerin, sanılanın aksine gerçekte ‘açık
metinler’ olduğunu vurgulaması gibi, İstanbul
Sonatı’nda da benzer bir durumla karşılaşacak okuyucular. Çünkü romanın
anakarakteri Hüma’nın yaşadıklarını, “zaman-mekân birliği” olmadan, metinlerarası
göndermeleri ve olay örgüsünün döngüsel akışıyla okurken, parçaları
birleştirmek de onlara düşecek. İstanbul’un sokakları ve kentin tarihi dokusunu
Hüma’yla birlikte adım adım gezerlerken, dışarıdan bakan bir ‘göz’ de roman
boyunca kendilerine eşlik edecek.
Beş
bölümden oluşan İstanbul Sonatı
“Göz”le başlıyor ve “Yel değirmeni”, “Hüsn ü Aşk”, “Koreyçer Sonat” ve
“Boğaziçi” bölümleriyle tamamlanıyor.
Eşinden
ayrı yaşayan, modern bir kadın olan Hüma’nın, geleneksel yapı karşısındaki
hayal kırıklıkları, umutları ve aşklarını, bir ‘İstanbul sonatı’nı dinler gibi
büyük bir keyifle okuyacaksınız.
SIRADIŞI ŞİİRLER: "MAYIS FALI"
Yazar
Nükhet Eren’in İstanbul Sonatı’yla
aynı anda yayımlanan bir diğer kitabı ise şiirlerinden oluşuyor. Mayıs Falı yazarın ilk şiir kitabı ve üç
bölüme ayrılmış: “Kutsal Kâse”, “Sarı Hikâye” ve “Mayıs Falı”...
Günümüz
şiir anlayışından oldukça farklı bir yapıya sahip Mayıs Falı’ndaki şiirler. Nükhet Eren’in dize kurgusu, söyleyiş
biçimi o kadar farklı ki, alışılagelen şiirlerin çok dışında duruyor. Bu da
Eren’i, şiir dünyasında apayrı bir yere taşıyor.
Mayıs Falı’ndaki şiirlerin
biçimsel yapısı, konu ve tema zenginliği, onu şimdiden, okunması gereken başucu
kitaplarımız arasına sokacak gibi görünüyor.
NÜKHET EREN KİMDİR?
9
Temmuz 1959 tarihinde İstanbul’da doğan Nükhet Eren, İ.Ü. İşletme Fakültesi
lisans ve yüksek lisans eğitimlerinin ardından, Coats Türkiye ve Valeo Dağıtım
şirketlerinde Lojistik alanında çalıştı. Yazdığı öyküler, Saflık Örtüsü adı altında, 2010 yılında yayımlandı.
Öykü, şiir, söyleşi, tiyatro ve güncel yazıları; Papirüs, Varlık, Mavi Melek, Bir Yaşam, Evrensel, Tanura gibi dergilerde ve Haberakis, Bianet, Mimesis-dergi, Arkitera gibi internet ortamlarında yer almaktadır.
Yazar
son birkaç yıldır Koşuyolu Mahalle Evi’nde Yaratıcı Yazarlık Dersleri
vermektedir. Yazarlık Atölyesi kapsamında Hayale
Yığılan Şeyler adlı öykü kitabının yayımlanmasının yanında, unutulan
yazarların tanıtılması, karşılaştırmalı edebiyat araştırmaları, yazar-şair
söyleşileri gibi sürekli yenilenen başlıklar altında uzun soluklu çalışmalar
sürdürmektedir. Nükhet Eren’in, Tiyatro Koşuyolu grubunun bir üyesi olarak
katıldığı tiyatro çalışmaları da mevcuttur.
Mahmut
Yesari’yi tanıtmak amacıyla yurtiçinde ve yurtdışında farklı etkinliklere katılan
yazarın araştırma alanları; Meşrutiyet Dönemi kadın dergilerinden günümüz kent ve kadın sorunlarına, Laz edebiyatından Laz şair Helimişi
Xasani gibi sanatçılar üzerine yapılan araştırmalara kadar uzanır.
Türkiye
Yazarlar Sendikası Dış İlişkiler Komitesi, Kadıköy Kent Konseyi Kadın Meclisi
ve Kader-Kadın Adayları Destekleme Derneği üyesi, Laz Enstitüsü’nün ve Mahalle
Yaşam Dayanışma Derneği – Mayader’in kurucularındandır.
Nükhet Eren,
İstanbul Sonatı, Replika Yayıncılık, Roman, Temmuz 2013, 160 s.
Nükhet
Eren, Mayıs Falı, Replika Yayıncılık, Şiir, Temmuz 2013, 74 s.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder